دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۴۵۴ مگاوات ظرفیت برق‌آبی کوچک در این استان وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی آماده واگذاری است.

به گزارش آوای خزر به نقل از  ایسنا، محمدابراهیم یخکشی روز چهارشنبه در آغاز نشست ملی هم اندیشی توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک که با حضور ۳۰ شرکت نیروگاهی بخش خصوصی و کارشناسان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای ۲۱ استان کشور در ساری در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۴ مگاوات برق در زیر سدهای استان، ۳۶۲ مگاوات در مسیر رودخانه‌ها و ۲۰ مگاوات نیز در مسیر خطوط آب شرب مازندران در قالب نیروگاه برق آبی کوچک وجود دارد.
وی کاهش تولید گاز گلخانه‌ای را مهمترین مزیت توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی برشمرد و تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته با تولید هر مگاوات انرژی برق‌آبی تا ۴ تن تولید گاز کربن ناشی از سوخت فسیلی کم می‌شود.   

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و وجود تجهیزات کامل نیروگاهی در داخل کشور را از دیگر مزیت‌های ایجاد نیروگاه برق آبی دانست.

یخکشی خاطرنشان کرد: در  مازندران به خاطر سازگاری  نیروگاه برق آبی با مسائل زیست محیطی باید از این ظرفیت و فرصت تولید این انرژی بدرستی بهره‌برداری کرد.

وی گفت: نیروگاه برق آبی گسترده‌ترین شکل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود، این نوع نیروگاه‌ها در مقیاس بزرگ بیشتر از ۱۰ مگاوات در اطراف سدها  و نیروگاه‌های کوچک کمتر از ۱۰ مگاوات در مسیر رودخانه‌ها احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: معرفی ایجاد نیروگاه برق آبی کوچک و متوسط بر روی رودخانه‌ها و زیر سدهای کشور ، امکان سنجی ساخت تمام تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور و دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ایجاد نیروگاه برق‌آبی از مهمترین اهداف این نشست است.

یخکشی یادآور شد: از آن جایی که  در بین نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه برق‌آبی با توجه به نرخ خرید تضمینی تعیین شده از توجیه بسیار بالایی برخوردار است، وزارت نیرو از همه سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این حوزه دعوت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، اقدامات بخش آب در زمینه توسعه نیروگاه‌های برق آبی کوچک در کشور ، سیاست‌های حمایتی وزارت نیرو در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سند راهبردی ملی توسعه نیروگاه‌های برقی آبی، انتظارات سرمایهگذاران خارجی برای انتقال تکنولوژی و ساخت در داخل کشور از محورهای مهم نشست هم اندیشی ملی توسعه نیروگاههای برق آبی اعلام شده است.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: